Help het is december

Wat denk jij als je aan de maand december denkt? Druk, moet nog zoveel regelen, veel verplichtingen, eten, drinken, slecht voor de lijn? Ik hoop dat je toch ook denkt aan de gezelligheid, warmte, de mooie versieringen, de bijzondere dagen, etc. Hoe ga jij ervoor zorgen dat je de komende maand ook echt kan genieten van deze bijzondere maand en niet het idee hebt, dat je alleen maar achter de feiten aan rent?

De volgende 3 oefeningen kunnen jou helpen op het moment als jouw stresslevel erg hoog oploopt:

  • Ademhalingsoefening: FFFSSS: Adem eerst in door je neus, adem dan uit door de letter "F" uit te spreken als je merkt dat je bijna geen lucht meer hebt ga je over naar de letter "S". Stop pas met de letter "S" als je echt geen adem meer in je buik hebt zitten, je zal dit merken omdat de inademing door de neus van zelf komt. Doe dit 3 maal. Je zorgt voor ontspanning in je lijf en je vervangt hiermee ook nog jouw volledige residu.
  • Denk aan je voeten: Het kan zijn dat je komende maand regelmatig in de rij staat bij de kassa. Dan kan je natuurlijk gaan piekeren over wat je nog allemaal moet gaan doen. Maar het volgende kan ook: Ga goed rechtop staan en zet beide voeten goed op de vloer. Richt je aandacht op je voeten, voel hoe ze op de grond staan. Denk dan aan je onderbenen, aan je bovenbenen, je heupen. Ga daarna weer met je aandacht naar je voeten en blijft dit doen tot je aan de beurt bent. Als je je aandacht naar je lichaam brengt is er minder ruimte op te piekeren.
  • Accepteren: Het kan ontzettend helpen om te accepteren dat de maand december druk kan zijn. Dit kan je doen door alleen al tegen jezelf te zeggen. Oké ik voel druk, ik voel spanning en dat mag er zijn. Door deze simpele oefening kan de stress die je voelt al wat zakken.

Wil je meer tips om meer rust in jouw hoofd te creëren? Ga dan naar deze link en laat je gegevens achter voor het gratis E-book.

Ik wens je in ieder geval hele fijne feestdagen. Liefs, Carla