Waarom zou ik?

In het dagelijks leven hebben we veel te doen. De dagen vliegen voorbij, de weken vliegen voorbij. Vaak leven we ergens naar toe. Dit kan zijn naar het weekend of naar een vakantie, noem maar op. Hoe fijn zou het zijn als je uit kan kijken naar iedere dag?

Jouw manier van denken heeft veel invloed op hoe jij je leven ervaart, hoe je in het leven staat. Het heeft invloed op of je gelukkig bent of succesvol bent of niet. Het beïnvloedt hoe je omgaat met anderen, met jezelf en hoe je omgaat met je gevoelens en of je het leven leidt zoals jij dat graag wilt. Jouw gedrag is dus een direct gevolg van je mindset. Dit is belangrijk om te begrijpen.

Wil je iets aan jezelf, je gedrag en de kwaliteit van je dagelijks leven verbeteren? Dan is het noodzakelijk om je denkwijze, je overtuigingen en jouw vaste patronen te veranderen. Maar hoe kan je hier de eerste stap in zetten?

Plan voor jezelf 5 minuten per dag in. Die hebben we allemaal wel. Schrijf als eerste een belemmerende gedachte op waar jij die dag last van hebt gehad. Schrijf daarna minimaal 4 dingen op die het tegenovergestelde bewijzen van jouw belemmerende gedachten.

Een voorbeeld

Mijn belemmerende gedachte van vandaag was; Zo ik ben echt dom, ik heb dat niet goed aangepakt.

Als tegenpool schrijf ik dan bijvoorbeeld op:

- Ik ben slim, ik heb diverse opleidingen gevolgd

- Het is goed dat ik het in ieder geval geprobeerd heb

- Ik krijg (soms) complimenten dat ik goed bezig ben

- Mensen vragen mij om advies, dat zouden ze niet doen als ik dom ben

Wil jij meer weten over hoe je jouw mindset kan veranderen? Gun jezelf dan de Set your mind retreat van 22-23 februari. Het zal een mooie start zijn van 2020. In januari zijn we vaak nog aan het bijkomen van de feestmaand en dan is het een mooie stap om in februari jezelf deze ontwikkeling te gunnen.